Instagram w służbie promocji biznesu!


instagramWiększość osób na świecie kupuje oczami. Przechodząc korytarzami galerii handlowych często nawet nie musimy zaglądać do środka żeby wiedzieć czy coś tam kupimy czy też nie. Wystarczy samo obejrzenie witryny sklepowej. Ludzki mózg uwielbia obrazy, wiedzą o tym doskonale założyciele aplikacji Instagram. W zamyśle powstał jako miejsce, gdzie za pomocą zdjęć ludzie relacjonują swój dzień. Dzisiaj to już bardziej rozbudowane narzędzie, w którym spędzamy coraz więcej czasu. Duży potencjał Instagrama dostrzegli także ludzie biznesu, który coraz chętniej planują marketing na Instagramie.

 

Setki milionów użytkowników każdego dnia, blisko 100 milionów dodawanych zdjęć i setki tysięcy serduszek wysyłanych każdego dnia. Instagram to obecnie ogromna platforma społecznościowa, na której każdego dnia spotykają się ludzie ze wszystkich kontynentów. Oczywiście, w tym towarzystwie nie może brakować firm, które wykorzystują jak witrynę w galerii handlowej, chcą się pokazać i zaprosić do środka by na końcu podziękować Ci za zakup produktu i powiedzieć ‘do zobaczenia’. Nie jest to jednak proste zadanie. Marketing na Instagramie trochę się różni od innych działań prowadzonych w internecie. Na zatrzymanie uwagi odbiorcy ma się kilka sekund, jednak kiedy już go zaciekawi my możemy karmić go treściami marketingowymi bardzo długo. I to za darmo. Jak jednak konstruować Swój plan marketingowy na Instagramie, żeby klient zechciał wejść do Naszego sklepu i zrobić w nim zakupy?

 

Treść najważniejsza!

Instagram jest medium opierającym się o zdjęcia użytkowników i to właśnie one są na nim najważniejsze. Oczywiście oprócz zdjęć istnieje również możliwość dodawania filmów video co każdy brand powinien praktykować, ponieważ według badań dużo skuteczniej angażują one uwagę odbiorców na przekazywanej treści. Jakie powinny być zdjęcia i filmy dodawane na Instagram? Przede wszystkim muszą być wysokiej jakości. Odbiorcy są coraz bardziej wyczuleni na podawanie im słabej treści, jeśli więc zaproponujesz im obrazy słabej jakości po prostu uznają Cię za nierzetelnego. Czy przechodzą w galerii handlowej obok sklepu w którego witrynie leży przewrócony manekin, ubrania są brudne lub zawieszone byle jak, będziesz miał ochotę wejść i zapytać o Twój rozmiar? Nie koniecznie.

Jakie treści promować na firmowym profilu? Słowem klucz powinno być ‘zróżnicowane’. Z jednej strony, wiadomo, że profil firmowy jest obecny na tej platformie, żeby promować markę i generować sprzedaż. Nie można jednak zasypywać odbiorcy nudnymi, sprzedażowymi postami bo po prostu przestanie obserwować profil i nici z zysku. Marketing na Instagramie wymaga wyczucia i kreatywności. Posty sprzedażowe powinny być wplecione w inne posty lub podane w taki sposób, żeby klient nawet nie zauważył, że próbujemy mu coś sprzedać. Nachalne reklamy i bijące po oczach banery reklamowe tutaj nie przejdą.

 

Konkursy, promocje, rozmowa

Marketing na Instagramie powinien być częścią większej strategii marketingowej obejmującej kilka kanałów reklamowych. Jeśli klient zalajkował firmowy profil na Facebooku, obserwuje konto na Instagramie a w dodatku zwrócił uwagę i zatrzymał się na chwilę przy Twojej reklamie w lokalnej gazecie czy będzie chciał zrobić zakupy o konkurencji? Nie sądzę. Instagram to kapitalna platforma do organizowania wszelkiego rodzaju konkursów. Świetnie sprawdzą się konkursy w których klienci mają zrobić sobie zdjęcie z produktem danej marki a następnie udostępnić je na Swoim profilu. Na pewno zobaczą to ich znajomi co oznacza większe zasięgi organiczne o które tak zaciekle walczą marketerzy. Zaproponowane jakiś czas temu narzędzie Instagram Stories świetnie sprawdzi się w krótkoterminowych promocjach. Relacja wyświetla się obserwującym 24, umieść na zdjęciu kod rabatowy ważny tylko 24 godziny. Zadziała tutaj reguła niedostępności i ograniczoności czasowej promocji co może przełożyć się na spory wzrost sprzedaży promocyjnego produktu.

To co jest największą zaletą marketingu na Instagramie to możliwość wchodzenia w interakcje z innymi użytkownikami. Prowadząc mikrobiznes możemy wręcz wyszukiwać po odpowiednich hashtagach osoby potencjalnie zainteresowane Naszymi produktami i próbować nawiązać z nimi relacje, nie wydając przy tym złotówki. Działa to również w drugą stronę. Używając odpowiednich tagów pod zdjęciami pozwalamy klientom łatwiej się odnaleźć.

 

Korzystaj z możliwości marketingu na Instagramie!

Instagram to świetne miejsce do promocji marki i biznesu. Zapewnia duże zasięgi organiczne, łatwiejszą interakcje z potencjalnymi klientami a także daje wiele opcji przeprowadzania konkursów i promocji. Warto obserwować nowości i udoskonalenia jakie sam Instagram wprowadza w życie. Coraz bardziej promowane są relacje live, już istnieje możliwość płatnych reklam w Instagram Stories czy też lepszego targetowania odbiorców. Jeżeli działania marketingowe prowadzone na Instagramie będą odpowiednie zintegrowane z innymi kanałami komunikacyjnymi przyniesie to firmie dużo korzyści.

 

Tagi: , , ,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *